maandag 6 juli 2009


Ik heb vandaag toch zo iets leuks gekocht...Ja-maar dilemma kaarten. Dat is een set van kaarten die je kunt gebruiken om inzicht te krijgen in actuele dilemma's waar je al een tijdje mee rondloopt. De 78 kaarten, kunnen je helpen een juiste beslissing te nemen ten aanzien van de door jou gestelde vraag.
Het gebruik van de kaarten is simpel: formuleer een duidelijke vraag die betrekking heeft op iets wat je op dit moment al dan niet wilt doen, of tot iets waar je over twijfelt of tot iets waar je niet in weet te kiezen. Bijvoorbeeld: 'zal ik van baan veranderen' of 'blijf ik bij mijn huidige partner'.
Dan schud je de kaarten en leg ze als een waaier met de Ja-maar afbeedlding naar boven en trek een kaart. De vraag waarop je een antwoord wilt moet altijd te maken hebben met iets dat je zelf kunt doen. Vraag dus bijvoorbeeld niet 'Wordt ik rijk', of "Houdt hij nog wel van mij?". Formuleer positief en duidelijk je vraag. Hoe duidelijker je vraag is, hoe duidelijker het antwoord zal zijn dat je krijgt. Ook als je het antwoord van de kaart niet meteen snapt, denk dan toch goed na over het gekregen antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten